Ve hře Sacred je možno potkat několik draků. Draci se, na rozdíl od ostatních protivníků neobnovují. Znamená to tedy, že pokud je drak mrtvý, a po nějaké době se na místo, kde žije vrátíme, již ho tam znovu nenajdeme. Od draků je možné získat zajímavé předměty, většinou z něj vypadne alespoň jeden setový, unikátní, nebo alespoň vzácný předmět, občas nějaká ta runa a postava za něj dostane spoustu bodů zkušenosti, takže už jen proto se vyplatí loveckou výpravu za drakem podniknout.
Obrázky gify draci.
V lese poblíž vesnice Dračí sluj je ukryta další zajímavost, jasonovy věci. Po levé straně vesnice začíná les. Na první pohled není vidět, že by jím vedla nějaká cesta, ale přeci jen tam jedna dobře maskovaná pěšinka je, začíná za dřevěnou stájí a vede na mítinu s jezírkem, za nímž je z kamenů vytvořený nápis JASON a u něj leží hokejová maska a otlučená mačeta. Oba předměty může sebrat kterákoli z postav, ale používat je může jen gladiátor.
Pařím si vesele Sacred, prolézáme s partou podzemí, když tu potkáme jinou skupinu, už to samo o sobě je v rozlehlém světě docela rarita, ale tenkrát kolem mne proběhla ještě další zajímavost, jedna postava měla na sobě králičí obleček. Nemeškal jsem a udělal pár exkluzivních snímků. Zde je jeden z nich:
Pokud na vaši postavu i na vás dopadla únava z věčného pobíhání po mapě, pomáhání obyvatelům Ancarie, zahánění monster, zachraňování světa a podobných každodenních záležitostí, je nasnadě, že by bylo záhodno udělat si menší dovolenou na pláži u moře. Takže, kam letos vyrazit? Co takhle na Skřetí prázdninový ostrov? Nuže, sbalme si věci, připravme plavky a opalovací krém a vyrážíme.
Portálem se teleportujeme do Chorad Nur a odtud se vydáme pouští dolů na jih, až přijdeme k moři. Poté jdeme podle pobřeží doprava na konec písčité pouště, kde začíná mezi skalami a mořem stezka, která vede k přístavišti člunů. Nasedneme do jednoho a on nás odveze na Skřetí prázdninový ostrov. Ejhle, vždyť jsme zapoměli doma sluneční brýle, co teď, slunce pálí a štípe do očí a ty budou za chvíli vypadat jako po celonoční pařbě u počítačového monitoru. Nevadí, u mola stojí správce ostrova, který má pro nás quest, za jehož splnění dostaneme Sluneční brýle. Na ostrově se nacházejí pláž s ručníky a stánky s občerstvením. Ale každá dovolená jednou končí, takže vzhůru zpátky do práce, Šaddár sice neumí ani pořádně vyvolat démona, ale úkol zachránit Ancarii z jeho pracek stejně zbývá na nás.
Mezi občany Udatína koluje pověst o královně upírů, která žije v tamním podzemí. Má tato pověst reálný základ, existuje opravdu v udatínském podzemí doupě upíří královny a lze ji nalézt? Odpověd na první otázku zní ano, odpověd na druhou také ano, avšak jediná z postav, se kterou je možné ji objevit je upírka, jejíž cesta se již s upíří královnou kdysi zkřížila. Byla to totiž ona, kdo z ní před věky svým krvavým polibkem udělala upírku a odsoudila ji tak k životu nočního predátora, který děsil temnotou zahalenou noční krajinu až do doby, kdy se napila stříbrné krve serafa, která jí vrátila nazpět její ztracenou duši.
Nyní tedy nadešel čas vyrovnat staré dluhy a navštívit staré "přátele". Kde ji však hledat? Před hradbami Udatína, na jižním předměstí je hospoda Tajemství Ascaronu, do které ostatně hráče zavede i plnění hlavní dějové linie. Vchod do hospody vypadá jako klasický vchod do podzemí, vedle něj je erb s logem Ascaron. Uvnitř se nachází spousta lidí, mezi nimiž je třeba vyhledat Luciuse, který stojí v pravém zadním rohu hospody (na malé mapce aktivované stlačením klávesy Tab je jeho poloha zobrazena bílým bodem) a promluvit s ním. Lucius s partou pomocníků napadnou upírku a po jejich zlikvidování z něj vypadne klíč od sklepa a cesta k upíří královně je volná. Tedy volná až na to, že je třeba prosekat se spoustou upírů. Nakonec se upírka probojuje až ke královně, která pronese nějaké to své "moudro" a souboj s hlavním padouchem může začít. Po pravdě řečeno mne tento souboj vcelku zklamal, protože upíří královna není nikterak zdatný protivník.
Ve hře je možné získat runu ztracené bojové umění. Toto bojové umění není možné se naučit, ale runu lze vyměnit u mistra bojových umění jako každou jinou runu.
Pacman dungeon, žertík tvůrců hry, kteří zřejmě zavzpomínali na dávné časy osmibitů, kdy hráči proháněli postavičku po bludišti, sbírali přeměty a utíkali před zlými příšerami. Kde ho lze v Sacred najít? Kousek od vesnice Pohádková křižovatka. Když projdete nahoru mezi místní hospodou a kupcem, ocitnete se na mítině v lese, jdete doleva a nakonci mítiny narazíte na pěšinku (je schovaná mezi stromy a není dobře vidět). Pěšinka vede ke vstupu do Pacman dungeonu. Když vstoupíte dovnitř, objeví se před vámi bludiště plné žlutých kuliček a pohybující se modré příšerky. Bludiště je možné proběhnout, kuličky sesbírat (za každou dostane postava 10 bodů zkušenosti) a když se postava střetne s příšerkou, ta jí způsobí určité zranění.
Jedním z mnoha předmětů, které je možné ve hře Sacred používat je světelný meč. Ve hře bez datadisků Sacred + a Sacred UW může tuto zbraň získat jen serafa. K jejímu získání je třeba splnit dva spolu související úkoly.
Serafa se vydá po cestě z Bellevue směrem doprava, projde kolem domu, ve kterém začíná hru upírka, okolo hřbitova a dojde k jeskyni. Uvnitř jeskyně narazí na mága, který zajal jinou serafu. Poté, co mu vysvětlí, že zajímat serafu nebyl pro jeho zdraví nejprospěšnější čin, promluví s osvobozenou serafou, která jí poděkuje, sdělí že pátrá po tajemství původu serafů, předá runu a odejde pokračovat ve svém pátrání.
Serafa se vydá z Chorad Nuru směrem doprava, přejde řeku, která teče pouští a na druhém břehu pokračuje dál pouští plnou nemrtvých na jihovýchod, až dojde ke staré zřícenině. V ní jí umírající serafa předá Knihu Ancarie a světelný meč.
Když si serafa ke světelné šavli oblékne set Snová síťovina bohů, vypadá jako rytíř jedi ze Star Wars.
V Sacred 1 a Sacred UW mohou světelnou šavli získat všechny postavy. Při útěku z Mascarelu s kněžnou Viljou, je možné namísto odbočení z cesty do lesní pevnosti, kde na Vilju čeká král Valor, pokračovat po cestě stále nahoru k lesním elfům. Ti jsou zde ohrožováni ledovými elfy, kterým se asi podařilo nalézt sklad zbraní z dávných dob starých bohů a používají serafí zbraně. S vlastností odzbrojení z ledových elfů občas nějaká světelná šavle vypadne.
Na východním okraji Mlhomoru se nachází jedna místní zajímavost, zoologická zakrada, v níž jsou chovány různá ancarijská monstra, s nimiž je možné se v průběhu hry setkat.
Ve hře Sacred je možné získat krabici s některou z her firmy Ascaron (Sacred jsem zatím nenašel), je to žertík tvůrců hry, zatím jsem je všechny nezkompletoval a pokud vím, žádný bonus za to není. Je to předmět, který je možno najít velice vzácně.
Na tuto stránku jsem narazil, podle ní by měl být vchod do Mordoru v klášteře serafů u průsmyku Ledového potoka. Více: Sacred - Mordor