Tak tohle je najčastější bug v celé hře Sacred. V táboře Šarúcké gardy u Průsmyku Ledového potoka vás DeMordrey zradíl. Váš společník vás pošle před svou smrtí za princem Valorem na jih do pouště. Tam naleznete umírajícího Valorova vojáka, který vás požádá o donesení vody.
Jdete kousek dolů na jih a dojdete k jezírku s vodou, kolem něhož se potuluje houf zombií. Vedle jezírka leží čutora s vodou, kterou je třeba sebrat a donést umírajícímu vojákovi.
A zde se dostáváme k samotnému bugu. čutora s vodou nejde vojákovi odnést. Co s tím? Otevřít konzoli - ta se otevře klávesou ~, pokud ji usilovně mačkáte a nic se neděje, chyba může být v tomhle: Je třeba mít nastavenu anglickou klávesnici(stlačit klávesy Alt + Shift, což přepne nastavení mezi českou a anglickou klávesnicí, nebo ukončit hru a ve Windows vpravo dole je několik ikonek a nápisů, kliknout na CS a vybrat místo něj EN) Do konzole napsat wasser a stisknout klávesu ENTER. Potom už stačí jen sebrat čutoru s vodou a donést ji vojákovi.
Při hraní Sacred dříve, či později získáte předmět, který obsahuje volné sloty. Meč od kováře za splnění úkolu "Ztratil se kovář" v Bellevue může být první z nich. Takový předmět je možné vylepšit zakováním různých věcí - prstenů, amuletů, run, kovářského umění (tři kruhové ikonky pod obrázkem kováře), lebek kostlivců (jdou zakovat až od verze Sacred 1.7), dračí šupiny apod.
Může se vám stát, že vaše postava získá předmět, který by se jí hodil, avšak on má jako podmínku pro možnost jeho užívání minimum určité dovednosti. Jako na potvoru to většinou bývá dovednost, kterou postava nemá. Pokud má tento předmět kovářské sloty, existuje jeden fígl, jak i takový předmět používat. Je k tomu třeba prsten, nebo amulet, který má podmínku používání minimum jiné dovednosti(musí být větší), kterou postava má. Například meč Minimum Soustředění: 14, postava soustředění nemá, avšak má meditaci a prsten Minimum Meditace: 18, zaková tedy prsten do meče a ten má nyní podmínku používání Minimum meditace: 18.
Při hraní Sacred je možné vyfotit obrázek ze hry. Stlačte klávesy CTRL + B a snímek se uloží do složky capture v instalační složce hry. Ve starých verzích se obrázek ukládal pouze ve formátu *.tga, ve verzi 1.8 se ukládá dvakrát a to ve formátech *.tga a *.jpg. Pokud smažete obrázek *.tga a ponecháte *.jpg, bude při příštím focení druhý obrázek přepsán.
Na začátku hry Sacred se na jih od cesty mezi Stříbrným potokem a Porto Vallum rozkládá rozsáhlé jezero. Na tomto jezeře, poblíž břehu u Porto Vallum je ostrov, na něm stojí věž a portály, je tam kupec, kovář a mistr bojových umění. Na tomto ostrůvku začíná hra při multiplayeru. Při hře pro jednoho hráče tam žádná cesta nevede, přesto se na ostrov lze dostat. Celkem bez problému tam doletí létající démonka. Avšak i další postavy, které mají zvláštní útok bojový skok se mohou na ostrov podívat. Kliknout na ikonku bojového skoku, podržet klávesu Ctrl a kliknout na místo, kam má postava skočit.
Serafka před skokem
hopla
Serafka na druhé straně
Bojový mág se na ostrov může dostat pomocí fázového posunu.
Temný elf pomocí měsíční husy.
Gladiátor pomocí skoku.
A upírka pomocí skoku se spáry.
Lesní elfka a trpaslík mají smůlu a musí zůstat na druhé straně.
Něco pro podvodníky a podvodníčky, anebo pro ty, kterým se hra Sacred zdá příliš těžká. A také pro šťouraly, kteří prostě musí všechno vyzkoušet (zdravím svého bratránka ;-) ).
Cheaty pro hru Sacred: Sacred - cheaty.
Ten, kdo při hraní Sacred hovoří s lidmi ve městech a vesnicích, jistě již zaslechl narážky na tajemnou ztracenou vesnici kdesi na východě. Kde ji však hledat? Jak již jsem zmínil, kdesi daleko na východě, konkretně na severovýchod od Vřesového potoka. Kdo se vydá po břehu potoka, dojde k polorozpadlé lávce a když ji přejde, nalezne onu ztracenou vesnici. Na první pohled obyčejná vesnice, jako každá jiná, poté zjistí, že se nápadně podobá vesnici Tristram z Diabla, ovšem čas se na ní již notně podepsal, což je vidět na zbořeném chrámu. Když prohodí pár slov s vesničany, zjistí že všichni mluví o jakési slavnosti, která se tam má konat. Vyrazí tedy na náves, ke studni, kam ho všichni posílají. Když k ní dojde, ukáže se, že vesnice není zase až tak obyčejná, jak na pvní pohled vypadala, vesničané se změní v zombie a slavnost začíná.
Easteregg Tristram na sacred-game.wz.cz.
Malý tip, jak získat runy pro postavu: Začít novou hru - v truhle má každá postava na začátku runu a nějakou výbavu - exportnout postavu a ukončit hru, nová hra a import postavy vybrat truhlu, export a stále dokola ... Tohle funguje ve verzích Sacred 1.66 a nižších. Ve verzi 1.8 runa v truhle někdy také je, ale šance je tak 1:50. Z truhly je možné získat i sošku ze setu Snové síťoví bohů, ale u té je šance ještě nižší.
U serafky se to s runami dá dělat dál, jen se musí proběhnout dva portály. Pár kroků po cestě od kláštera, kde začíná je portál, který ji hodí k velkému portálu v Bellevue. Tím se dostane do Porto Vallum, kde dostane od kapitána stráže runu. Má to oproti získání run z truhly ve starších verzích dvě nevýhody, trvá to asi čtvrt minuty déle a nedá se to dělat s novou postavou, protože v Porto Vallum jsou u portálu skřeti, takže je lépe nejprve udělat s postavou alespoň pár prvních levelů.
Na množení run bylo ve starých verzích hry možné využít jeden bug - vložit ke combomasterovi čtyři runy, uložit hru, nahrát hru a runy jsou jak v inventáři, tak u combomastra. Tohle ale funguje jen u opravdu starých verzí.
V prvních verzích hry Sacred se objevoval zajímavý bug. Bylo zde možné získat předmět, který obsahoval více, než čtyři sloty pro zakování předmětů. Vaše radost z nalezení takového předmětu však trvala pouze do té doby, než jste s tímto předmětem přišli ke kováři a zjistili, že použít k zakování předmětů je možné pouze čtyři z nich.
Předmět se čtyřmi sloty má v inventáři serafa Zelissi, kterou je možné stáhnout na stránkách sacred.mysteria.cz.